Deklaracja dostępności


Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Piotrkowie Trybunalskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim.

  • Data publikacji strony internetowej: 2003-07-20
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-31

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.

Wyłączenia

  • część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych,
  • treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań Kolegium.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2019-10-28
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-21

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki, jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab, Shift + Tab, Enter i klawiszy kierunkowych). Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Anastasiya Pavlenko.

  • e-mail: sko@skopiotrkow.finn.pl
  • telefon: 44 649 79 20

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do Prezesa Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim:

  • adres: ul. Słowackiego 19, 97-300 Piotrków Trybunalski
  • e-mail: sko@skopiotrkow.finn.pl
  • telefon: 44 649 79 20

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Budynek będący siedzibą Kolegium, znajdujący się pod adresem: Piotrków Trybunalski, ul. Słowackiego 19, stanowi również siedzibę Straży Miejskiej w Piotrkowie Trybunalskim, która monitoruje budynek wewnątrz (na parterze) i na zewnątrz. Kolegium wynajmuje powierzchnię użytkową (1/2 część parteru po prawej stronie wejścia głównego i całość I piętra) od Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Piotrkowie Trybunalskim. Budynek jest usytuowany w strefie ochrony konserwatorskiej, w centrum Piotrkowa Trybunalskiego, narożnie przy ulicy Słowackiego i ulicy Dąbrowskiego.
    Do Kolegium można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej (ulica Słowackiego jest objęta przejazdami komunikacji miejskiej i podmiejskiej, budynek znajduje się w pobliżu dworca PKP). Główne wejście do budynku znajduje się od ul. Słowackiego, dostępne jest po pokonaniu kilku schodów, zaopatrzonych w poręcz zamontowaną z lewej strony oraz dzwonek zamontowany na murku z lewej strony na wysokości dostępnej dla każdego, w tym dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, przez którego naciśnięcie można przywołać pracownika Kolegium. Istnieje możliwość zapewnienia asysty przez pracowników Kolegium przy wejściu do budynku, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym (tel. 44 649 79 20 lub 508 848 580), także przez kontakt SMS lub MMS przez zainteresowanego bądź za pośrednictwem innej osoby. Wejście do budynku objęte jest monitoringiem obsługiwanym przez Straż Miejską.
    Drzwi wejściowe do budynku nie otwierają się automatycznie, prowadzą bezpośrednio na korytarz z dyżurką Straży Miejskiej, a następnie na klatkę schodową i I piętro. Istnieje możliwość obsługi osoby niepełnosprawnej przez pracowników Kolegium bezpośrednio na parterze budynku (przyjęcia korespondencji, udzielenia informacji, odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu), niezwłocznie po zgłoszeniu telefonicznym osoby niepełnosprawnej (tel. 44 649 79 20 lub 508 848 580) bądź zgłoszeniu za pośrednictwem innej osoby.
  2. Korytarze i schody są ogólnodostępne w godzinach urzędowania, brak windy.
  3. Na terenie budynku znajdują się oznaczenia części zajmowanych przez jego użytkowników oraz informacje, które ułatwiają poruszanie się po nim i umożliwiają odnalezienie poszukiwanego pomieszczenia. Nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Istnieje możliwość pomocy w odczytaniu powyższych informacji.
  4. Wyznaczenie pomieszczenie z zasobu lokalowego Kolegium, w którym będą mogły być przyjmowane osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunowie, w szczególności osoby słabosłyszące, osoby z autyzmem oraz osoby szczególnie wrażliwe na bodźce (Pokój Cichej Obsługi).
  5. Przed budynkiem znajdują się zatoki parkingowe ogólnodostępne z wyznaczonymi i odpowiednio oznakowanymi miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych.
  6. Do budynku i pomieszczeń Kolegium można wejść z psem asystującym, tj. odpowiednio wyszkolonym i specjalnie oznaczonym psem, w szczególności psem przewodnikiem osoby niewidomej lub niedowidzącej oraz psem asystentem osoby niepełnosprawnej ruchowo. Opracowano standardy zachowań w sytuacji, kiedy w siedzibie Kolegium przebywać będzie osoba z psem asystującym, psem przewodnikiem.
  7. W budynku zapewniono osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób, zgodnie z wytycznymi przyjętymi w obowiązującej w Kolegium Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego.
  8. Brak możliwości codziennego korzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online, jednakże istnieje możliwość zorganizowania obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta.

Dodatkowe informacje

  1. BIP Samorządowego Kolegium Odwoławczego jest rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych.
  2. Informacja o działalności Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim została zamieszczona na BIP Kolegium w tekście łatwym do czytania i zrozumienia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną (ETR).
  3. Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące: zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu.
  4. Na wszystkich stronach serwisu znajduje się wyszukiwarka.
  5. Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.
  6. Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.
  7. W urządzeniach takich jak: tablety, smartfony, telefony komórkowe, serwis jest przyjazny w obsłudze.
Informacja wytworzona przez:
Wioletta Kacperek , w dniu:  13‑03‑2020 11:00:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Andrzej Lebelt
email: alebelt@skopiotrkow.finn.pl tel.:(0-44) 649-79-20 fax: (0-44) 649-79-20
, w dniu:  25‑10‑2019 12:31:34
Data ostatniej aktualizacji:
21‑03‑2024 14:32:17
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie